Mystery shopping

Na czym polega praca Tajemniczego Klienta?. Badanie przeprowadzane przez Tajemniczego Klienta, czyli tzw. mystery shopping, jest ostatnio bardzo popularną i skuteczną metodą oceny jakości obsługi klienta w placówkach handlowych i usługowych. Tajemniczy klient to osoba zatrudniona przez firmę audytorską, której zadaniem jest wcielenie się w rolę typowego klienta sklepu czy lokalu, gdzie przeprowadzane jest badanie. Osoba ta dobierana jest pod kątem określonych cech społecznych i fizycznych, tak by odpowiadała profilowi standardowego klienta. Podczas badania dokonuje wnikliwej obserwacji sposobu obsługi zgodnie z ustalonym wcześniej scenariuszem, nie ujawniając swojej rzeczywistej roli, dzięki czemu możliwa jest faktyczna ocena poziomu obsługi. Standardowe elementy badania mystery shoping to przeprowadzenie rozmowy sprzedażowej zgodnie z wytycznymi oraz, w zależności od typu audytu, dokonanie zakupu lub skorzystanie z usługi. Po zakończeniu wizyty w wyznaczonej placówce handlowej, Tajemniczy Klient wypełnia specjalny kwestionariusz, gdzie zapisuje swoje spostrzeżenia i komentarze, będące następnie podstawą oceny.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Ekonomia w wyposażaniu kuchniEkonomia w wyposażaniu kuchni
    Każdy z nas kocha swój dom i lubi w nim przebywać. Coraz częściej zaczyna dochodzić do tego, że ludzie jednak w żadnym wypadku nie umieją dla siebie w sposób odpowiedni …
  • Praca w KatowicachPraca w Katowicach
    Śląsk. Jeśli wierzyć temu co piszą w sieci, to aglomeracja śląska jest doskonałym miejscem na poszukiwanie pracy. Ofert jest bardzo dużo i każdy znajdzie pracę odpowiednią dla siebie, dla swoich …
  • Szkolenia z negocjacjiSzkolenia z negocjacji
    Szkolenia z negocjacji drogą do lepszych zarobków. Poszerzając swoje kompetencje zawodowe, szukając nowych atrakcyjnych kursów lub szkoleń, aby podnieść swoją wartość na rynku pracy, warto zainwestować w taki rodzaj szkoleń, …
Strony
Najnowsze komentarze