Mystery shopping

Na czym polega praca Tajemniczego Klienta?. Badanie przeprowadzane przez Tajemniczego Klienta, czyli tzw. mystery shopping, jest ostatnio bardzo popularną i skuteczną metodą oceny jakości obsługi klienta w placówkach handlowych i usługowych. Tajemniczy klient to osoba zatrudniona przez firmę audytorską, której zadaniem jest wcielenie się w rolę typowego klienta sklepu czy lokalu, gdzie przeprowadzane jest badanie. Osoba ta dobierana jest pod kątem określonych cech społecznych i fizycznych, tak by odpowiadała profilowi standardowego klienta. Podczas badania dokonuje wnikliwej obserwacji sposobu obsługi zgodnie z ustalonym wcześniej scenariuszem, nie ujawniając swojej rzeczywistej roli, dzięki czemu możliwa jest faktyczna ocena poziomu obsługi. Standardowe elementy badania mystery shoping to przeprowadzenie rozmowy sprzedażowej zgodnie z wytycznymi oraz, w zależności od typu audytu, dokonanie zakupu lub skorzystanie z usługi. Po zakończeniu wizyty w wyznaczonej placówce handlowej, Tajemniczy Klient wypełnia specjalny kwestionariusz, gdzie zapisuje swoje spostrzeżenia i komentarze, będące następnie podstawą oceny.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Praca w KatowicachPraca w Katowicach
    Śląsk. Jeśli wierzyć temu co piszą w sieci, to aglomeracja śląska jest doskonałym miejscem na poszukiwanie pracy. Ofert jest bardzo dużo i każdy znajdzie pracę odpowiednią dla siebie, dla swoich …
  • Analiza konkurencjiAnaliza konkurencji
    Sukces pozycjonowania. Coraz więcej przedsiębiorców prowadzących firmy działające w branży e-commerce zdaje sobie sprawę, że sukces firmy zależy w dużej mierze z ruchu na stronie internetowej. Jeżeli produkt i firma …
  • E-kura czy e-jajko – internetowy spórE-kura czy e-jajko – internetowy spór
    Specyficzną rolę w promowaniu e-biznesu mają banki. Te instytucje finansowe były przodownikami w biznesie elektronicznym. Nic dziwnego – ich produkty były wręcz niezbędne do funkcjonowania e-biznesu. Można się zastanawiać, czy …
Strony
Najnowsze komentarze