Mystery shopping

Na czym polega praca Tajemniczego Klienta?. Badanie przeprowadzane przez Tajemniczego Klienta, czyli tzw. mystery shopping, jest ostatnio bardzo popularną i skuteczną metodą oceny jakości obsługi klienta w placówkach handlowych i usługowych. Tajemniczy klient to osoba zatrudniona przez firmę audytorską, której zadaniem jest wcielenie się w rolę typowego klienta sklepu czy lokalu, gdzie przeprowadzane jest badanie. Osoba ta dobierana jest pod kątem określonych cech społecznych i fizycznych, tak by odpowiadała profilowi standardowego klienta. Podczas badania dokonuje wnikliwej obserwacji sposobu obsługi zgodnie z ustalonym wcześniej scenariuszem, nie ujawniając swojej rzeczywistej roli, dzięki czemu możliwa jest faktyczna ocena poziomu obsługi. Standardowe elementy badania mystery shoping to przeprowadzenie rozmowy sprzedażowej zgodnie z wytycznymi oraz, w zależności od typu audytu, dokonanie zakupu lub skorzystanie z usługi. Po zakończeniu wizyty w wyznaczonej placówce handlowej, Tajemniczy Klient wypełnia specjalny kwestionariusz, gdzie zapisuje swoje spostrzeżenia i komentarze, będące następnie podstawą oceny.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Franczyza w polsce
    Franczyza w Polsce. Założenie własnej firmy to często marzenie wielu z nas. Każdy bowiem chce być niezależny, chce lubić to co robi i jeszcze zarabiać na tym pieniądze. Liczą się …
  • Kurs prawa jazdy Lublin
    Jak zdać prawo jazdy?. Posiadanie prawa jazdy to niezaprzeczalnie ważna rzecz w dzisiejszym świecie, ponieważ w znaczącym stopniu ułatwia to poruszanie się po mieście i pomaga dotrzeć w pewne miejsca …
  • E-kura czy e-jajko – internetowy spór
    Specyficzną rolę w promowaniu e-biznesu mają banki. Te instytucje finansowe były przodownikami w biznesie elektronicznym. Nic dziwnego – ich produkty były wręcz niezbędne do funkcjonowania e-biznesu. Można się zastanawiać, czy …
Strony
Najnowsze komentarze